עדנה וידל Spot It :מדובר במופע פלמנקו אמיתי שלא מבייש גם את ספרד

נגינה, שירה, ריקוד וקצב מהפנטים

להקת הפלמנקו רמנגאר במופע חדש: TEMBLOR, על הבמה: נגינה, שירה, ריקוד וקצב מהפנטים

להקת הפלמנקו הישראלית רמנגאר העלתה במוצ"ש האחרון מופע בכורה לתוכניתם החדשה TEMBLOR במרכז סוזן דלל ■ המופע עוסק באמצעות שירת הפלמנקו, הנגינה והריקוד בדייגים הנדרשים להתמודדות בעין הסערה ■ 12 אומנים מקצועיים על הבמה ותלבושות מתחלפות, אבל המלכה הוירטואוזית בדרמה הזו היא הרקדנית הראשית ומנהלת הלהקה- קרן פסח.
צילום: נטשה שחנס
שלשום (30.12.17) העלתה להקת הפלמנקו הישראלית רמנגאר את מופעה החדש TEMBLOR , העוסק בדייגים שאינם מצליחים לדוג , הנדרשים להתמודדות בעין הסערה. TEMBLOR שפרושו רעד, מערבולת , אכן משקף את מערבולת הרגשות והתחושות שעלו בנגינת הגיטרות, בשירה ובריקוד הפלמנקו, מערבולת וסערה שהתכנסו לכח ועוצמה בעלי נוכחות על במת העץ שנוספה לבמת הבסיס- כיאה לריקוד הפלמנקו.
המופע TEMBLOR בסגנון פלמנקו פורו ( Flamenco Pouro פלמנקו טהור) והדבר ניכר היטב. כל המכלול ייצר תחושה של חבורת צוענים מיוסרת וקשת-יום. המופע מתחיל באווירה כבדה וזועמת, מלנכולית משהו, בהתאם כל מרכיביו – מוזיקה שירה וריקוד, שמלות שחורות, וזמר מיוסר. בשלב הבא של המופע משתפרת האווירה והשמלות מקבלות צבע אפור מתכתי עם צעיפים, עד לחלקו האחרון של המופע, כאשר האווירה נעשית קלילה יותר, אופטימית וחייכנית, השמלות הופכות חרדליות עם סינרי פרחים, (תלבושות: ננסי קהימקר), הריקוד מקבל רכות וכך גם הזמרים והנגינה. התמודדות הדייגים והסערה הפנימית הגיעה אל פתרונה… השירה והנגינה נענות לריקוד ולהיפך. נגינתו של אבנר פסח על הפסנתר בהבלחות משולבות בנגינת הגיטרות הנפלאה הוסיפה לנופך המוזיקאלי וריככה אותו.
כל האומנים במופע של רמנגאר הם אומני פלמנקו מקצועיים, שהעתיקו את מקום מושבם לתקופה של מספר שנים לספרד, שם למדו את אומנותם. הזוג קרן ואבנר פסח הגדילו לעשות: הם חיו במשך עשור בספרד, שם למדו, השתלמו והופיעו לצד אחת ממשפחות הפלמנקו הידועות בעולם – Los Farrucos, והדבר ניכר בביצוע הגורם לצופה להתבלבל ולחוש כאילו אל מול עיניו מופע פלמנקו בספרד. שירתה של יעל הורוביץ מצויינת ושוקי שווקי נשמע זמר עממי מסביליה.
המופע בנוי מריקודי סולו-דואט של הרקדנים הראשיים שהם גם מייסדי הלהקה ומנהליה – קרן ואבנר פסח, ולעתים סולו יחיד של קרן. בחלק מהסצנות – כיאה לז`אנר העממי-רוקדות חמש רקדניות נוספות של רמנגאר – מיה מרק, שוהם ברמן, עדי כהן, אשרת קליין וניה בונשטיין. כל אלה מוגשים בקצב מהיר ורוקע, שיש בו יצרייות מתפקעת, רגשות עזים ותשוקה. אומנות תנועות הידיים – הזרועות האצבעות, תנועות הרגלים ורקיעות הנעליים יוצרים זרימה של הגוף הנע על הבמה ואת כל היחודי הדרמטי והמרתק בריקוד הפלמנקו.
בתוך גל העוצמה הזה, אין ספק שקרן היא הוירטואוזית ומלכת המופע: נחרצת, ברורה וסוערת. קשוחה בתנועות הריקוד שלה – ובו בזמן אצילית ומדוייקת, עד כי לעתים למרות רקיעות הנעליים היא נדמיית כמרחפת על הבמה, יודעת את העבודה ומגיעה לשלמות והרמוניה בתנועותיה.
לתשועות הקהל הלהקה חזרה להדרן בו כל רקדנית אילתרה בתורה שלה – כך הדבר נראה בכל אופן – כשהדובדבן היה כאשר אבנר פסח נטל את הגיטרה מקארילו Fyty Carrillo – הגיטריסט הספרדי הוותיק שהתארח במופע, וזה רקד קטע פלמנקו בביצוע שלא היה מבייש רקדן צעיר. בסיום יצאה הלקה בתנועת ריקוד מובנית ומרשימה.
לסיכום: מדובר במופע פלמנקו אמיתי שלא מבייש גם את ספרד, המבטא עולם של התמודדויות בחיי היומיום, רגשות, יצרים ומערכות רגשיות בין בני אדם וכל זאת בקצב שלא נותן מנוחה ונראה שצמח בגרעין הקשה של החיים. אם אתם מאוהבי החיות (ו` בשורוק) והכוח המניע שלה – עופו על זה… אני נהניתי! 
הצטרפו לידידי הלהקה ותהנו ממבצעים והטבות למופעי הלהקה לחצו להצטרפות