החיים היפים עם אורית ענבר

כשהייתי נערה נסעתי לטיול בספרד עם הורי ואחותי. אחד משיאי הטיול הזה היה ערב אותו בילינו במערה צוענית שהוסבה למעין מועדון, אי שם בדרום ספרד. באותו ערב ישבנו שם וראיתי, לראשונה בחיי, ריקוד פלמנקו ספרדי. הריקוד החושני הותיר עלי רושם עז ומאז שמורה בלבי פינה חמה לפלמנקו ואני נוהגת לצפות מדי פעם במופעי פלמנקו בביצועים והרכבים שונים.

לאחרונה יצא לי להיות בהופעה של להקת הפלמנקו רמנגאר עם המופע הסוחף: TEMBLOR (שמשמעותו רעד, ויברציה, גל, מערבולת), שבו הלהקה משתפת פעולה עם אמנים אורחים בינלאומיים מספרד: הזמר הבינלאומי Jose Anillo Salazar ווירטואוז הגיטרה מסביליה Andres Hernandez  (EL PITUQUETE). אליהם חוברים עוד 12 אומנים על הבמה: רקדנים, זמרים, גיטריסטים ואומן כלי הקשה במופע פלמנקו טהור (FLAMENCO PURO) סוער עם מוזיקה חיה ומקורית.

המופע TEMBLOR מציג רצף של מפגשים בין תנועת הגוף לתנודת המחשבה ועוסק בקונפליקט של האדם הנע בין הרצון לפעול מתוך אינטואיציה חייתית ראשונית או על פי תכנון שכלתני מחושב. להקת הפלמנקו רמנגאר הוקמה בשנת 2006 על ידי צמד הרקדנים קרן ואבנר פסח ומנוהלת על ידם. ייחודה של רמנגאר הוא בסגנונה האנרגטי והווירטואוזי לצד רמת ביצוע גבוהה ביותר ובהתמחות אמניה בסגנון הפלמנקו הטהור (Flamenco Puro). מופעי הלהקה מלווים במוזיקה חיה והם לא מהססים לשלב לעיתים אלתורים במופע.

הזוג פסח הקימו את הלהקה עם חזרתם ארצה משהייה בת 10 שנים בספרד שם למדו, חיו לצד אחת ממשפחות הפלמנקו הידועות בעולם – Los Farrucos, מהם למדו את רזי הפלמנקו הטהור ואיתם גם הופיעו ברחבי העולם. הלהקה מונה כ-11 אמנים מקצועיים, רקדנים, מוזיקאים וזמרים, אשר למדו כולם בספרד. הלהקה מעלה מדי שנה בכורות חדשות. הזוג פסח אומרים: "כמי שינקו את שורשי הפלמנקו הטהור בסביליה, ומפיצים אותו ברחבי הארץ, אנו נרגשים להיות חלק מחגיגת המחול הספרדית הזו. הפלמנקו מאפשר לחוות את רגעי הקסם, העוצמה, ולעיתים הכאב והתשוקה הבוערת".

פסח הוא המנהל האמנותי של המופע ושני בני הזוג הם הכוכבים הראשיים. לצדם מופיעות הרקדניות: מיה מרק, שהם ברמן, עדי כהן, אשרת קליין וניה בוקשטיין. בקטעי השירה, בנוסף לסלזאר מופיעה גם יעל הורוביץ ועילי בורלא הוא נגן גיטרה נוסף על הבמה. לתלבושות אחראית ננסי קהימקר ולעיצוב התאורה: דני פישוף. לצד הלהקה פועל בית הספר לפלמנקו רמנגאר בו לומדים עשרות תלמידים מדי שנה. בית הספר פועל בתל אביב ובירושלים ומונה כ-100 תלמידים: ילדים, נוער ומבוגרים. בית הספר שוקד להוציא מתוכו רקדני פלמנקו מקצועיים אשר ממשיכים לרקוד באנסמבל הלהקה.

כאשר צופים במופע מבינים מיד מה זה פלמנקו טהור. תשכחו משמלות אדומות מתנופפות, מחשופים ופומפונים, כמו שרואים לעיתים בסרטים ובריקודי פלמנקו לתיירים. להקת רמנגאר מציגה ב- TEMBLORפלמנקו הארד קור ולא מתייפף. התלבושות נוטות לכהה, עם הבזקי צבע פה ושם. המוזיקה חודרת ללב אבל לא קצבית מהסוג שמרקיד את הקהל בכיסאות. הדרמה, העוצמה ולעיתים הקדרות משודרות מהבמה אל הצופים בלי מסכות. התוצאה הסופית מהפנטת, ולמרות הקושי של מי שלא מכיר את סוג הפלמנקו הזה לעכל אותו, ההתמודדות שווה את המאבק. בסופו של המופע, אחרי 75 דקות רצופות, הלהקה זכתה למחיאות כפיים סוערות. באופן אישי, הייתי מוכנה לקבל עוד ועוד מהפלמנקו הזה, ואם עוד לא ראיתם, רוצו לראות.

לצפייה בקליפ קצר מהמופע: https://www.youtube.com/watch?v=syOZIuHUH_0&feature=youtu.be

לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים: https://www.hoh-herzliya.co.il/ticket?toptix=5468

צילום: נטשה שחנס

לקריאת הכתבה המלאה באתר החיים היפים עם אורית ענבר

הצטרפו לידידי הלהקה ותהנו ממבצעים והטבות למופעי הלהקה לחצו להצטרפות